Återbetalningspolicy

Morelle erbjuder returer med en tidsram på 14 dagar, vilken aktiveras från och med dagen då produkten mottas. Vänligen notera att returfraktkostnaden bärs av kunden.
För att uppfylla våra returkrav måste vara återlämnas i ursprungligt skick, oanvänd och komplett med eventuella etiketter samt i original förpackningen. Vid retur krävs även uppvisande av kvitto eller annat bevis för köpet. Vänligen observera att samtliga återkommande måste skickas spårbart.
Om du vill återställa våra villkor, skickar vi instruktioner om hur och vart du ska skicka tillbaka paketet. Endast returer som godkänns av oss kommer accepteras. Returetiketter finns att köpa online eller vid närmsta postombud.
För att utöva en retur eller har frågor om att återvända kontaktar du oss via infomorelle@gmail.com. I ditt e-postmeddelande bör du inkludera:
Beställningsnummer
Anledning till returförfrågan
Foto av produkten i händelse av brott
Kundens förnamn + efternamn
Kundens adress


Villkor för retur
För att kunna returnera varan måste beställningen uppfylla följande villkor:
1. Produkten samt förpackningen måste vara i originalskick med originaletiketter och märken.
2. Produkten visar inga tecken av användning.
Villkor för avbeställning
Ångerfristen är 14 dagar efter du mottagit produkten.
Då vi arbetar fullständigt automatiserat utförs beställningar så fort de lagts. Därav kan vi inte avbryta fraktprocessen fram till leveransen. Därmed är inte en återbetalning möjligt fram till mottagandet av varorna.
Då våra varor skickas från Asien kan det förekomma längre transittider som vi inte har någon kontroll över. Om varorna är på väg till dig är avbokning inte möjligt. Vänta tills du mottagit varorna och sedan genomgå processen ovan. Givetvis kan du informera oss om din avbokning i förväg.

Defekta produkter
Om din produkt är defekt, skadad eller får fel vara vid mottagning bör du kontakta oss omedelbart så kan vi lösa och åtgärda det. Ifall produkten är defekt ska det konstateras direkt efter mottagning.

Exkluderande produkter
Vissa produkter går inte att returnera. Detta skulle vara anpassade produkter som specialbeställs. Även produkter för personlig vård, underkläder och strumpbyxor. Detta grundar sig i hygien.

Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och förmedlar huruvida tillbaka har godkänts eller inte. Om den godkänns får du pengarna tillbaka på din ursprungliga betalningsmetod inom 7 dagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen. För att täcka administrativa kostnader för hantering av returen kommer en avgift på 150 kr att dras av från den ursprungliga återbetalningen. Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi har godkänt din retur, vänligen kontakta oss på infomorelle@gmail.com

Avgifter
Vid returer är kunden som är ansvarig för fraktkostnaderna till vårat lager i Kina.
Distansavtalslagen ger ej kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport- och transaktionskostnader eller annan utförd tjänst. Därmed tilläggs en avgift på 150kr för att täcka administrativa kostnader.
Konsekvenser av återkallelse
Om du frånträder detta avtal måste vi återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, med undantag för leveranskostnader, utan dröjsmål och senast inom fjorton dagar från den dag då vi mottagit meddelandet om att du frånträder detta avtal och mottagit varorna. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte annat uttryckligen överenskomma med dig; under inga omständigheter kommer du att debiteras för denna återbetalning.

*Vi förbehåller oss rätten att neka returnerade artiklar om vi misstänker att de använts eller har skadats utan vår inblandning.*